Voor het nieuwe schooljaar 2020/2021 zijn wij op zoek naar SO leerkrachten in de regio Almere. Zowel fulltime als Parttime mogelijkheden.

          

                  

Het is een school voor speciaal onderwijs voor leerlingen in de leeftijd van 4 tot 13 jaar. Deze school biedt passend onderwijs aan kinderen met een lichamelijke beperking, een meervoudige beperking, een langdurige ziekte of aan zeer moeilijk lerende kinderen. Hier worden onderwijs en zorg met elkaar gecombineerd.

Belangstelling of vragen?

Stuur je sollicitatie (met CV)  naar lvanderkleij@suc6werk.nl of bel vrijblijvend naar 06-23654395

Een persoonlijke kennismaking en een dagdeel meedraaien is onderdeel van de procedure.

Benodigde competenties:

1. interpersoonlijk competent in de omgang met leerlingen

2. orthopedagogisch competent in de omgang met leerlingen

3. orthodidactisch competent in de omgang met leerlingen

4. organisatorisch competent

5. competent in samenwerking met collega’s

6. competent in samenwerking met de omgeving

7. competent in reflectie en ontwikkeling.

Missie van de school is een die altijd in ontwikkeling is volgens de principes van de Lerende Organisatie. Ons doel is de ons toevertrouwde leerlingen op weg helpen naar een zo zelfstandig mogelijk en zinvol bestaan als volwassene in onze maatschappij. Dit realiseren zij binnen de school door een breed aanbod van leerroutes, welke de leerlingen op basis van hun ontwikkelingsperspectief volgen. Hierbij wordt uitgegaan van de mogelijkheden van de leerling. Om het onderwijs voor de leerlingen zo optimaal mogelijk te maken zorgt de school voor een goede zorgstructuur en voor toegang tot de noodzakelijke ‘ondersteunende zorg’ vanuit de ketenpartners. Behandeling en extra begeleiding vindt, waar nodig, plaats onder schooltijd. Het onderwijs wordt verzorgd vanuit de volgende principes:

 a. één kind, één plan

b. begeleiding passend bij het kind, waarbij we streven naar optimale zelfredzaamheid

c. leren van en met elkaar

d. een ononderbroken ontwikkeling in een cyclisch proces van planning, evalueren en bijstellen

e. werken vanuit leerlijnen middels actief en uitdagend onderwijs

f. van schoolplan naar groepsplan en indien nodig naar individueel handelingsplan

g. het ontwikkelingsperspectief is de basis voor het opbrengstgericht werken

h. School Wide Positive Behavior Support; een pedagogische huisstijl waarbij veiligheid, samenwerken, duidelijkheid en respect een centrale rol in nemen.

 Onderwijsondersteuningstructuur

Het onderwijspersoneel van de school beheerst specifieke vaardigheden om de leerlingen de benodigde structuur, veiligheid en duidelijkheid te bieden. Een deel van de leerkrachten heeft na de pabo de master opleiding “Special Educational Needs” gevolgd en/of hebben zich geschoold op deelgebied ten behoeve van de ondersteuning van de doelgroep van de school.

De teamleden zijn geschoold in: – Totale Communicatie – Nederlands ondersteund met Gebaren – School Wide Positive Behavior Support – agressie interventie en reductie. – het begeleiden van leerlingen met onderwijsondersteuningsbehoefte voortvloeiend uit epilepsie.

Onderwijszorgarrangementen en extra ondersteuning.

de school ontwikkelt onderwijs-zorg arrangementen i.s.m. derden voor leerlingen voor wie een hele dag onderwijs niet haalbaar is, deels ook leerlingen die nu tussen wal en schip vallen en hierdoor thuis zitten of in een zorginstelling. Om optimale samenwerking t.b.v. de leerlingen te bewerkstelligen hebben de samenwerkingspartners gezamenlijke doelen t.b.v. onderwijs en zorg geformuleerd. Doelen: – alle kinderen volgen onderwijs – het kind wordt optimaal begeleid tijdens de schoolloopbaan – het kind met een beperking leert zijn of haar talenten te benutten bij het zetten van stappen op weg naar een zo zelfstandig mogelijk bestaan in de maatschappij. – samenwerking en communicatie met ouders optimaliseren en intensiveren – het maximale halen uit de besteedbare middelen – één kind, één gezin, één plan is uitgangspunt voor de ondersteuning

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *