Speciale leerkracht nodig op een Speciale school regio Almere/Lelystad

Het gaat  nu  om invalwerkzaamheden betreft week 40 en 41 in een ZML bovenbouwgroep (7-10 LL), maar met uitzicht op meer en vast werk.

Van werk komt werk, er is vaker behoefte aan invalleerkrachten bij ziekte en/of uitval van de vaste leerkracht,  daar uit voort komend zijn er mogelijkheden je te binden aan de school.

Vrijblijvende kennismaking met de school, een dagdeel meedraaien en een persoonlijk gesprek zijn onderdeel van de procedure.

Bel bij interesse met Suc6werk 06-23654395 en wij maken graag een afspraak met je.

Hoe bijzonder mooi is het vak van leerkracht op een school voor kinderen met een lichamelijke beperking, meervoudige beperking, langdurige ziekte of een zeer moeilijk lerend niveau. Voor een SO school regio Flevoland is er met ingang van het nieuwe schooljaar plaats voor inval leerkrachten die zich met hart en ziel willen inzetten voor deze leerlingen.

De school biedt passend onderwijs aan leerlingen met een lichamelijke beperking, meervoudige beperking, langdurige ziekte of een zeer moeilijk lerend niveau. Voor onderwijs op deze school heeft een leerling een toelaatbaarheidsverklaring Speciaal Onderwijs nodig. 

Op de school vinden zij het heel belangrijk om te werken vanuit de kernwaarden respect, duidelijkheid, veiligheid en samenwerken. Vanuit deze kernwaarden bieden zij de leerlingen een onderwijsaanbod op maat, afgestemd op hun mogelijkheden en behoeften.

Het is een openbare school, wat wil zeggen dat ieder kind welkom is, ongeacht zijn of haar sociale, culturele of levensbeschouwelijke achtergrond.

De leerkrachten werken volgens het Positive Behavior Support systeem.

Positive Behavior Support (PBS) is een doelmatige, schoolbrede aanpak die zich richt op het versterken van gewenst gedrag en op het voorkomen van probleemgedrag. Het doel is het creëren van een positieve, sociale omgeving, die het leren bevordert en gedragsproblemen voorkomt. PBS is een ‘kapstok’ waaraan alle schoolinterventies en methoden die met gedrag te maken hebben in een school opgehangen kunnen worden. Dingen die goed werken, worden vastgelegd en geïntegreerd in PBS. Dit zorgt ervoor dat succesvolle dingen niet verloren gaan. Zo zal het bijvoorbeeld niet meer voorkomen dat een ambulante begeleider elk jaar hetzelfde verhaal tegen de nieuwe leerkracht moet vertellen.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *