Bijzondere Leerkracht voor een bijzondere VSO in regio Almere

Vanaf eind februari 2021 zijn wij op zoek naar een leerkracht met passie voor speciale leerlingen.

Het gaat om een vaste baan.

Zin om kennis te maken met deze bijzondere leerlingen en het team?

Het aantal werkdagen is vanaf 0.4 fte en bespreekbaar.

Het betreft een klas met laag niveau/dagbesteding.

Draai vrijblijvend een dag mee om de fijne sfeer te proeven en kennis te maken met de school, het team en de leerlingen.

Hebben we je interesse gewekt, neem vrijblijvend contact op met SUC6WERK 06-23654395 of mail lvanderkleij@suc6werk.nl.

Een school voor zeer moeilijk lerende leerlingen in de leeftijd van 12-20 jaar. het uitgangspunt is onderwijs te bieden aan leerlingen met leerproblemen. Ook leerlingen met een meervoudige beperking volgen hier onderwijs. De toelaatbaarheid van een leerling wordt bepaald in een toelaatbaarheidsoverleg. Hierbij werken ze samen met deskundigen van Passend Onderwijs.

De school verzorgt onderwijs aan leerlingen van twaalf tot twintig jaar, die zeer moeilijk leren. De school is toegankelijk voor leerlingen met een lichamelijke beperking.

Hun uitgangspunten zijn:

  • Ze bieden een ‘passende plek’ voor iedere leerling waarbij we rekening houden met de mogelijkheden van de leerling.
  • Ze werken gericht toe naar uitstroom en we zijn hierin ambitieus.
  • Ze hebben het uitganspunt om als school innovatief te zijn in het ontwikkelen van passende onderwijsvoorzieningen.


De organisatiedoelen van de school zijn:

  • Het creëren van een optimaal ingerichte leeromgeving die zich richt op wonen, werken en vrije tijd.
  • Het hanteren van een passende ondersteuningsstructuur, waardoor leerlingen en medewerkers voldoende ondersteuning krijgen om maximale resultaten te behalen.
     

Visie van de school:
Het is een onderwijsorganisatie die de leerlingen opleidt naar een zo zelfstandig mogelijk en betekenisvol bestaan als volwassene in onze maatschappij. Dit wordt gerealiseerd door een breed lesaanbod. Dit lesaanbod is gebaseerd op hun uitstroomperspectief.

Bij de school wordt gewerkt aan een ononderbroken ontwikkeling door een cyclisch proces van planning, evalueren en bijstellen. Om het onderwijs voor de leerlingen zo ambitieus mogelijk te maken werken we groepsgericht waar kan en individueel waar nodig.

De leerlingen worden betrokken bij de schoolorganisatie. We stralen zoveel mogelijk uit dat we een school voor voortgezet onderwijs zijn en er wordt veel waarde gehecht aan de mening van de leerlingen.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *