Hou je als intern begeleider van een uitdaging en heb je een “HART” voor speciaal onderwijs?

Ben jij Internbegeleider en zoek je een superleuke vaste baan?

Een VSO-school in Amsterdam is op zoek naar een Intern begeleider met passie voor de leerlingen.

Ben je 3 of 4 dagen beschikbaar?

Draai vrijblijvend een dag mee om de fijne sfeer te proeven en kennis te maken met de school, het team en de leerlingen.

Hebben we je interesse gewekt, neem vrijblijvend contact op met SUC6WERK 06-23654395 of mail lvanderkleij@suc6werk.nl.

Reageren kan tot 28 februari.

Het is een mavo/havo/vwo VSO-school voor kwetsbare leerlingen met voornamelijk autisme, AD(H)D en internaliserende problematiek zoals angst, depressie en dwang die extra ondersteuning nodig hebben. De school bestaat uit een onder- en een bovenbouw en een onderwijszorgbouw.

Wat bieden wij jou:

  • Werken binnen een unieke organisatie met aanbod van zowel Onderwijs als Jeugdhulp;
  • Werken in een team van betrokken, enthousiaste professionals in een groeiende, ontwikkelingsgerichte school in een open en informele cultuur;
  • Begeleiden van een hele leuke doelgroep;
  • Dynamische functie en werkomgeving;
  • Dankbaar en eervol werk;
  • Ontwikkelingsmogelijkheden;
  • De gewenste startdatum is zo spoedig mogelijk
  • De arbeidsvoorwaarden zijn conform de CAO Primair Onderwijs OOP in schaal 11;
  • Het salaris bedraagt minimaal €2820,- en maximaal €4534,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband.
  • Reiskostenvergoeding 0.19 ct. per kilometer

Korte functiebeschrijving intern begeleider:

  • De ib’er coördineert het monitoren van de leeropbrengsten binnen de school en ziet in dit kader toe op de kwaliteit van de toetsingen door leerkrachten en de naleving van de toets kalender.
  • De ib’er zorgt voor effectief gebruik van de leerlingvolgsystemen/groepsadministraties en ondersteunt leerkrachten om de uitkomsten van observaties en toetsingen te analyseren en te vertalen naar concrete plannen en activiteiten.
  • Tenslotte verricht de ib’er ook zelf onderzoek op leerling-, groeps- en schoolniveau.
  • Hij zorgt ervoor dat deze analyses binnen de school leiden tot acties ter verbetering van de onderwijskwaliteit.
  • Hij monitort binnen de school de voortgang ten aanzien van de landelijke en Amsterdamse doelen en kwaliteitsafspraken, informeert de directeur hierover en ondersteunt leerkrachten bij het realiseren ervan.
  • De ib’er is voor zowel de directeur als de leerkrachten het aanspreekpunt voor onderwijsinhoudelijke zaken en leerprocessen binnen de school.
  • Begeleider/coach van leerkrachten; De ib’er begeleidt leerkrachten bij het versterken van hun pedagogisch en didactisch handelen en de omgang met leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften.
  • Hij ondersteunt hen bij het opstellen van groeps- en handelingsplannen, bij het aansluiten op specifieke onderwijsbehoeften van leerlingen en bij het voeren van gesprekken met ouders.
  • Expert/inhoudelijk deskundige; De ib’er heeft als zorgcoördinator goed zicht op de leerling populatie en de bijbehorende onderwijsbehoeften in de school en de zorgplannen die in dit kader zijn opgesteld.
  • De ib’er bewaakt binnen de school het zorgprofiel en beschikt over de benodigde kennis op het gebied van ontwikkeling, gedrag en Taakprofiel.
  • Hij coördineert de wijze waarop het lesaanbod hierop afgestemd wordt en welke (in- en/of externe) deskundigheid hierbij ingeschakeld wordt.
  • Coördinator externe relaties; De ib’er functioneert als ‘zorgmakelaar’ en onderhoudt en ziet toe op goede contacten tussen de school en externe relaties zoals instanties voor jeugdzorg, onderwijsbegeleidingsdiensten en ouders.
  • De ib’er onderhoudt actief contacten met ib’ers op andere scholen, participeert in en draagt bij aan externe netwerken en samenwerkingsverbanden en vertaalt relevante kennis en informatie naar de school.
  • De intern begeleider is onder verantwoordelijkheid van de directeur belast met het leveren van een bijdrage aan de ontwikkeling van het (boven)schoolse zorgbeleid, de coördinatie en uitvoering van het ondersteuningsbeleid in de school, de begeleiding van leerkrachten en is verantwoordelijk voor eigen professionalisering.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *