Deze oproep is voor Speciaal Basis Onderwijs leerkrachten in de regio Almere.

Groep 3 zoekt een leerkracht voor 2 dgn per week

Groep 7 zoekt een leerkracht voor 2 dgn per week

En voor het nieuwe schooljaar zoeken wij een leerkracht voor een groep 5 (dagen in overleg).

Uitzicht op een vast contract.

Maak jij het verschil voor deze leerlingen, je krijgt er zoveel voor terug.

De school staat in de regio Almere

Is goed bereikbaar met het openbaar vervoer

In het bezit van een energiek en behulpzaam team

En leerlingen waar je hart voor opengaat

Interesse gewekt??

Draai een dagdeel mee, maak kennis met het team en de leerlingen en ervaar de fijne werksfeer.

Maak vrijblijvend een afspraak, mail naar lvanderkleij@suc6werk.nl of bel 0623654395.

Reageren kan tot 30 juni 2022

Wij vragen:

  • Je hebt een lesbevoegdheid of je studeert aan de PABO
  • Je beschikt over empathisch vermogen
  • Je werkt goed in teamverband
  • Je bent ambitieus
  • Je bent in het bezit van humor
  • 0,2 tot 1 fte beschikbaar.

Wij bieden:

  • Begeleiding door een specialistische coach
  • Een passend salaris conform CAO speciaal onderwijs
  • Reiskostenvergoeding 0.19 ct. per km
  • De school werkt vanuit het idee dat een kind als uniek individu kan groeien naar een toenemend zelfstandig, maatschappelijk betrokken en zelfverantwoordelijk persoon die in vrijheid keuzes kan maken.
  • In nauwe samenwerking met ouders en andere partners willen ze kinderen de kans geven zich zo optimaal mogelijk te ontplooien.
  • Ze hebben als SBO-school de opdracht om het onderwijs af te stemmen op de specifieke beperkingen en mogelijkheden van de kinderen.
  • Op deze SBO  willen ze herkend worden als een betrouwbare partner in het onderwijs.
  • Betrouwbaar voor leerlingen, voor ouders en voor andere scholen en instellingen.
  • Het leren en de sociaal-emotionele ontwikkeling zien ze als componenten die elkaar beïnvloeden.
  • Daarom werken ze met een aantal pedagogische en didactische uitgangspunten bij het vormgeven van ons onderwijs.

De belangrijkste zijn:

  • Het bieden van veiligheid en ruimte door middel van acceptatie en een specifieke instructie en structuur;
  • Het creëren van succeservaringen voor kinderen en medewerkers;
  • Een groot scala aan didactische werkvormen inzetten om elk kind kansen te bieden; • Alle kinderen worden gezien en gehoord;
  • Taalontwikkeling als verbindende factor voor leren en uiten; • Vanuit betrokkenheid en aandacht voor het kind stimuleren en begeleiden van de ontwikkeling;
  • Het leren dragen van verantwoordelijkheid;
  • Motiveren van kinderen door de vorderingen in eigen perspectief te laten stellen.

Om kinderen optimale kansen te bieden op ontwikkeling vinden ze de omgeving belangrijk:

  • Een prettig en schoon gebouw zonder te veel prikkels, een goed verzorgd plein, een overzichtelijke indeling van de groepen, een rijke uitdagende en gestructureerde leeromgeving in de lokalen.
  • Ze scheppen samen een goede sfeer met optimale resultaten in de brede zin als een algemeen doel.
  • De klassenomgeving is ingericht om zoveel mogelijk onderwijs op maat te kunnen geven.
  • Ze bieden kinderen een uitdagende, stimulerende leer- en ontdekomgeving. 
  • Ze zien de school ook als een stevige basis voor het leven.
  • Ze werken voortdurend aan het steeds verder realiseren van passend onderwijs voor elk kind.
  • Plezier in leren, kwaliteit van het werk, leren leren en toekomstgerichtheid staan daarbij centraal.
  • Ze willen hun kinderen een goede schooltijd bieden waarin ze met die kennis en vaardigheden onze school verlaten die ze nodig hebben.
  • Ze willen hen hiermee de bagage meegeven die nodig is in het leven.
  • Het gaat daarbij om een balans tussen de cognitieve, sociaal-emotionele, lichamelijke en creatieve ontwikkeling.
  • Op deze school leren de kinderen leren met hoofd, hart en handen! De principes van ‘Meervoudige Intelligentie’ ondersteunen hen hierbij.
  • We sluiten aan bij het unieke van elk kind, bij datgene wat in potentie aanwezig is en we zijn erop gericht hun talenten te ontwikkelen.
  • Daartoe vinden ze het belangrijk dat medewerkers vertrouwen hebben in de mogelijkheden van mensen, zowel van de kinderen als van henzelf.
  • Ze vinden het erg belangrijk dat kinderen een gevoel van eigenwaarde ontwikkelen en dat ook behouden.
  • Kinderen ontwikkelen op onze school zelfvertrouwen om uitdagingen aan te gaan die ze in hun leven tegenkomen: “Ja, ik kan het!”.
  • Ze vinden het essentieel om goed samen te werken en te communiceren met de ouders en andere partners: Ze werken samen om de kinderen optimale kansen op ontwikkeling te bieden.
  • School, ouders en hulpverleners doen ieder vanuit hun eigen rol die taak die zorgt voor een optimale ontwikkeling van elk kind.