Door de start van een nieuwe instroomgroep per 1 januari zijn wij voor een school in Den Haag op zoek naar een kleuterleerkracht, dagen in overleg vanaf 2 tot fulltime behoort tot de mogelijkheid.

Toegangkelijk voor leerkrachten met een Pabo diploma en studenten die de Pabo opleiding volgen

Vrijblijvende kennismaking met de school, een dagdeel meedraaien en een persoonlijk gesprek zijn onderdeel van de procedure.

Bel bij interesse met Suc6werk 06-23654395 en wij maken graag een afspraak met je.

Het is een Protestants-Christelijke basisschool met peuterschool. Er werken 38 mensen. 

De school staat in de wijk Laakkwartier, een vooroorlogse wijk in Den Haag, tussen station Den Haag HS en Rijswijk. Achter de school is er een multifunctioneel terrein ingericht, geschikt voor jong en oud. Dit terrein bestaat o.a. uit een sporthal en sportvelden, waar zij gebruik van maken tijdens de gymlessen en sportdagen en andere evenementen.

Het is een school met leerlingen van verschillende afkomst, zowel op sociaal als cultureel gebied. Zij zoeken met elkaar naar overeenkomsten en leren van en met elkaar.

De kernwaarden die zij als school hebben vastgesteld om richting te geven, zijn de volgende;

Respect, Veiligheid, Ontwikkelen, Plezier en Samenwerken.

Deze waarden zijn zichtbaar en voelbaar in de school en het onderwijs.

De basis is voor de school een veilige omgeving, met respect voor elkaar en de omgeving, waarin kinderen tot leren kunnen komen. De school is gecertificeerd als “Veilige school.” Plezier is een andere voorwaarde om tot leren te komen. De school, ouders en leerlingen zorgen gezamenlijk voor een optimale, brede ontwikkeling. Zij bieden de kinderen die verschillen in achtergrond, niveau en aanleg kansen zich optimaal te ontplooien. Niet alleen de basisvakken, maar ook ontwikkeling van vaardigheden en talentenontwikkeling vinden wij belangrijk. Zo haalt een kind, samen met ouders, medeleerlingen en de school, het maximale uit zichzelf en zal het later succesvol kunnen functioneren in een steeds sneller veranderende maatschappij.

Pedagogische visie
Zij willen dat alle kinderen zich welkom voelen op onze school. Een goede sfeer, gebaseerd op vertrouwen, is belangrijk, om tot groei en leren te komen. Door middel van duidelijke regels en afspraken creëren ze een veilige omgeving. Met behulp van de methoden “KIVA”en “PAD” besteden zij veel aandacht aan het sociaal-emotionele functioneren. Samenwerken hoort hier ook bij, op school en met thuis. Ouders zien zij als educatieve partner, we doen het samen! Eigenaarschap en zelfstandigheid vinden zij erg belangrijk, we doen dit o.a. door zelfstandig te werken aan weektaken.

Didactische visie
Het onderwijs stemmen zij zoveel mogelijk af op verschillen tussen leerlingen. Zij leren daarom verschillende leerstrategieën toe te passen. Ze sluiten zoveel mogelijk aan bij de leef- en belevingswereld, variëren met coöperatieve werkvormen en geven toepassingsgerichte opdrachten. Als team werken Zij permanent aan onze professionaliteit en deskundigheid. Zij werken met leerkrachtcoaches, die in de groepen komen, om onze leerkrachten te begeleiden en te ondersteunen waar nodig. Zo werken zij ook aan een doorgaande lijn, vanaf de peuterschool tot groep 8.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *