Interim Directrice

De hieronder vermelde gegevens zijn een korte schets/opsomming van de meest recente werkervaring van de kandidaat.

Wilt u haar uitgebreide CV dan kunt u contact opnemen met Suc6werk.

Leeftijd: 44 jaar

Beschikbaar per direct

Beschikbare dagen in overleg

Profiel:

Op grond van assessments en Feedback:

  • Bevlogen op de inhoud
  • Resultaatgericht
  • Diplomatiek en duidelijk
  • Kritisch en analytisch
  • Betrokken op de mens
  • Sterk om de inhoud
  • Integer
  • Harde werker
  • Afspraak is afspraak
  • Werkt vanuit verbinding en vertrouwen
  • Leeft voor leren

Werkervaring(kort samengevat):

  • Bestuurder a.i.
  • Begeleiden van vraagstukken rondom ziekteverzuim.
  • Ondersteuning locatiedirecteuren.
  • Advies geven op het gebied van efficiency.

Door ziekte is de huidige bovenschools directeur/bestuurder uitgevallen.

Er zijn drie locaties binnen de organisatie die samenwerken in een coöperatie. Dit is een unieke samenwerkingsvorm binnen het onderwijs. De leerkrachten zijn de leden van de coöperatie. Dit maakt de zeggenschap van het docentenkorps groot. Het betekent veel voor het te voeren beleid. De betrokkenheid binnen het team is groot. Het ziekteverzuim is hoog. De bestuurder is lid van de coöperatie. Deze is voor een deel verantwoordelijke voor de bedrijfsvoering.

De opdracht vraagt veel van tact en communicatie. Het managen van verwachtingen is een belangrijk item. Niet alleen onderling, wie doet wat vanuit welke rol. Ook voor de samenwerking met ouders is het bespreken van de verwachtingen essentieel.

Een mooie opdracht in een complexe structuur waarbinnen de school pedagogie een extra dimensie brengt in combinatie met de juridische organisatievorm.

  • Interim-Directeur onderwijs SO.
  • Rust brengen in het team.
  • Voorbereiden komst van een nieuwe directeur.
  • Begeleiden nieuwe directeur.
  • Hernieuwen van de Meerwaarde, een bijzonder project dat bijdraagt aan inclusie.
  • Begeleiden van het team in haar ontwikkeling.
  • Opstellen van de begroting en het formatieplan voor 2020-2021

De school heeft haar oorsprong in het vroegere Mytyl, Tytyl en LZK-onderwijs.

Binnen de gemeente is samen met het SWV en de scholen afgesproken dat alle kinderen binnen het basisonderwijs een plek moeten krijgen. Een mooi uitgangspunt dat in de dagdagelijkse praktijk uitdagingen met zich meebrengt.

  • De school maakt onderdeel uit van het Kristal. Binnen deze setting is er een intensieve samenwerking met de verschillende gebruikers van het pand. Er zijn verschillende dwarsverbanden van samenwerking. Hierin is er ook een actieve rol van de combinatiefunctionaris die m.b.v. subsidies mooie projecten vormgeeft. Zo is er een muziekproject met de school en demente ouderen waarbij de leerlingen samen met de oudere muziek maken. Samenwerking staat centraal binnen deze opdracht.
  • Interim-Directeur onderwijs SO. School in Crisis
  • Vertrouwen herstellen
  • Onderwijskwaliteit inrichten
  • Complexe opdracht binnen emotioneel krachtenveld
  • Bestuursadviseur

Al gedurende langere tijd was er sprake van onvoldoende personeel op de school. De directeur was uitgevallen en de bovenschooldirecteur was snel na mijn start niet meer actief in functie. De inspectie heeft zorg en geeft in mei aan dat ze vertrouwen heeft dat de goede stappen worden gezet. Dit gaf mij de gelegenheid te gaan bouwen aan de toekomst van de school.

Dit na een periode van veel onrust waar met name cultuur aspecten prominent zijn. Zo is de school de afgelopen jaren, naar leerlingen vooral op macht en beheersing gaan zitten. Dit hebben we de afgelopen maanden met verschillende interventies opgebogen naar gezag vanuit de relatie.

Door de samenwerking met verschillende partijen op te zoeken is het gelukt om zorg en onderwijs intensief met elkaar samen te laten werken.

Er worden gesprekken gevoerd met het SBO om in samenwerking een expertisepunt te vormen. Ik heb het initiatief genomen om de zorg in de school te halen waardoor kinderen en ouders toegang hebben tot zorg zonder wachtlijsten. Dit initiatief haalde het AD op 13 mei jl.

Ik laat de school gerust achter in handen van een projectleider die de toekomst van de school in samenwerking met de verschillende partijen gaat vormgeven.

  • Projectleiding Risicovol verzuim en Thuiszitten Primair Onderwijs bij de Gemeente Amsterdam
  • De gemeente Amsterdam maakt deel uit van de G4 (Utrecht, Den Haag, Amsterdam en Rotterdam). In dit overleg zoekt men de samenwerking op waar het gaat over de thuiszitters problematiek.
  • Een bestuurlijk en politiek krachtenveld waarbinnen tact, samenwerking en

diplomatie belangrijk zijn.

Bouwstenen ontwikkeld die de PO-scholen helpen bij de omgang met verzuim en thuiszitten. Om de samenwerking te versterken heb ik de bouwstenen samen met het SWV en het OKT ontworpen. Het SWV heeft gezorgd voor draagvlak binnen de besturen en het OKT voor draagvlak binnen de zorg. In de projectgroep is de samenwerking met leerplicht geborgd.

Opleidingen

 

  • Interveniëren in verwaarloosde organisatie, academische leergang VU

Hoofddocent: Joost Kampen

  • Ik maak met regelmaat gebruik van supervisie. Ik hecht hier waarde aan om mijn eigen leren en ontwikkeling kritisch te volgen. Hiervoor maak ik gebruik van verschillende supervisors. Dit om te voorkomen dat er “gewenning” ontstaat.
  • Het transformatief model, de trans formatieve dialoog in mediation: stichting Het Transformatief Model
  • Deep Democracy level 2 en 3, Human Dimension
  • Oriëntatie op interimmanager van een samenwerkingsverband en onafhankelijk voorzitterschap binnen het samenwerkingsverband, B&T Amsterdam
  • Deep Democracy level 1, Human Dimension
  • Registermediator, MfN- en ADR register de opleiding gevolgd bij MEC Pijnacker
  • CTA-programma, TA Academie
  • Toezicht, Financiële Bedrijfsvoering en Risicomanagement, VTOI
  • Toezien op de interne besturing en Onderwijskwaliteit, VTOI
  • Bootcamp voor LeerKracht, stichting LeerKracht
  • Financiële leergang, Tias Nimbas
  • Interim-Management, een vak apart gevolgd bij Boom-Consultancy
  • PABO, Hogeschool Arnhem